Followers

Friday, December 2, 2011

De Kelate rumah Tok Ayah

Salam to all pembaca...
( ada ke orang baca blog aku ni? hehehe )

Hari ni dah masuk hari ke 3 aku di bumi kelantan. merangkap di rumah ibubapa mertuaku merangkap rumah tok ayah n tok mok MFA kusayang....


Inilah permata hati aku n Mr MFA

3 hari ni takde banyak aktiviti lagi yang dilakukan. Fauzan..Fahim.. Fadhil suka sangat bermain kat tanah. Semalam puas mereka bermain pasir depan rumah tok ayah. Aku n Mr MFA hanya melihat telatah mereka. Nak larang pun ilang suara je... sudahnya tok ayah...tok mok pun hanya melihat sahaja telatah mereka bermain seolah-olah main pondok2 pulak di pasir tu. Kalau tengok gelagat Fauzan n Fadhil ibarat berada di tepi pantai je... sakan bermain pasir... Maklumlah kat rumah Rawang mana dapat bermain kat luar cam gitu. Jadi aku pun bagilah can pada anak2 untuk merasai bermain sepuasnya. Sampai dekat kul 7 malam baru depa semua naik dan diarahkan mandi.....

Farhana @ deqna (anak daraku sorang ni) tak banyak nak bermain sangat... baru nak belajar berjalan. masih takut2 lagi. walaupun takut2 nak berjalan tapi memanjat berani pulak dia... deqna..deqna... pasni dah dapat kaki lagi kuatlah dia memanjat... dah abang2 pun hero2 belaka... nak buat camne kan...


tok ayah n tok mok dengan 6 org hero cucunya...masa ni amsyar n dekna takde dalam gambar....

Kat rumah mertuaku ini belum semua anak2 mereka ada. Hanya ada 3 orang.. Mr MFA @Ayahngah, Ayahchik n Cikna n Afnan serta Moksu Chah (bujang gi). Ayahlong...Ayahchop.. makan angin ke Sabah... n Ayahteh pulak bawak Mokteh n Iman ke KL naik kapal torbang.... Huhuhu... bila pulak nak bawak MFA semua naik kapal terbang ni ye... InsyaAllah ada rezeki nanti umi n abah bawak gi jalan mana2 naik airoplane ye...tengok budget tahun depan...heheheh

Cucu ayah n mak dah ada 8 orang semuanya. Tahun depan InsyaAllah bertambah lagi dan lagi.. yg dah confirm cikna.. Afnan nak dapat adik dah...alhamdulillah... tunggu berita dari mokteh pulak.. iman tuu bila nak dapat adik pulak... Erm... aku?? @ makngah... hehehe tak rajinnya anak2 sedara panggil makngah.. dah jumpa pun jarang2 gak.. huhuhu... aku n Mr MFA tak de plan2 lagi. Cuma mungkin nak tambah sorang lagi. Hajat dihati nak tambah puteri bagi kawan kat deqna... Tapi itu hanyalah perancangan kami je.. Semuanya Allah swt punya kuasa... Tengok tahun depan camne.. ada rezeki tambah lagi laa MFA dalam keluargaku....
Selepas tuu mungkin aku rehatkan diri dulu laa... nak kata stop terus tuu takut plak teringin beranak lagi...hehehehe..... Alhamdulillah..sepanjang mengandung dan bersalin aku dipermudahkan segala urusan....

Ayahchop n Moksu Chah je yang masih bujang. Tak tau bila depa berdua ni nak kahwin. Moksu dah ada calon.. tak tau tunggu cik abe dia kumpul duit ke gapo tuu?? moga2 tahun depan ke ye moksu chah... ayahchop ni satu hal lagi.. bila tanya main2 pulak jawapnya.. tak serius...kita ni iye2 laa tanya ada calon dah ke... kalau tak de senang...leh rekemenkan ke apa ke...hehehe... macam agen cari jodoh pulak aku ni... bukan apa... adik ipar aku yg sorang ni pendiam n pemalu skit... huhuhu... moga dipertemukan jodoh ayahchop yee....

Erm... aktiviti lain belum ada lagi... tunggu esok lusa kalau ada perancangan.... aku kat sini plan nya sampai 14hb je.. pastu nak gerak ke terengganu n pahang... sambil onthe way ke rumah makbudi aku bawak anak2 gi jalan2 makan angin... (memang makan angin laa...jalan2 tepi pantai) heheheh....
sambil tu nak ziarah maklang sekeluarga... lepas arwah paklang meninggal dunia tuu aku tak ziarah maklang lagi... ari tuu kami tak dapat pergi sebab Mr MFA ada kem kat KKB.... InsyaAllah ... moga semuanya berjalan dengan lancar... segalanya adalah perancanganku yang lemah ini...

Ok .. jumpa lain entry plak... ni saja melepaskan rasa boring di hati... heheheh

No comments:

Post a Comment