Followers

Thursday, October 13, 2011

Baju Abang Sayang?

Salam to all....


Gambar apa kat atas tu?? Haaa... kepada kengkawan yang tak kenal or tak pernah tengok lagi inilah Baju Abang Sayang... atau namanya Premium Beautiful... Kenapa ramai orang gelarkan Baju abang sayang... erm.. korang kena pakai sendiri baru tau rasa camne.... huhuhu

Sebenarnya aku masih baru juga dengan pemakaian premium beautiful ni. Terus terang aku bagitau korang... aku baru setahun pakai PB ni.. nama manjanya baju abang sayang... Dulu masa tahun awal 2002-2003 dulu aku pernah dengar... sebab ada kawan masa bujang2 dulu membeli baju dalam ni.. Masa tuu aku pun sama cam korang jugak... sampai aku terlepas cakap..."Gila kee?? ada ke baju dalam sampai beribu harganya?? Huy... tak der laa aku nak ngabiskan duit beli baju dalam tuu.... " Itulah ayat aku yang aku lontarkan kepada kawan dekat ngan rumah sewa aku masa bujang dulu. Walhal kawan aku tuu tak der pun nak jual kat aku... cuma masa tuu dia tunjuk jelaa... dia baru beli sebab dia nak pakai masa kahwin.. Masa tuu aku sikit pun tak peduli pasal kewujudan baju abang sayang ni... Sentuh pun tidak... punyalah egoisnya aku waktu itu.. Huhuhu... bukan apa...masa tuu masih bujang.. badan tak der apa yg cacat celanya...(konon laa) aku rasa tak berminat nak tau pasal tuu.. dan masa tuu takder jugak orang syer apa2 kebaikan pakaian Premium Beautiful ni pada aku.... sebab aku takder duit kot...maklumlah baru kerja masa tuuu...

Tahun berganti tahun... Sehinggalah awal tahun 2010 aku diperkenalkan oleh seorang teman pakaian dalam ni atau name pendeknya PB atau nama manjanya Baju Abang Sayang... Kebetulan dah beli tup tup aku mengandung anak ke 4.. rezeki..alhamdulillah... jadi takde kesempatan lagi nak pakai... terpaksa tunggu aku bersalin... Alhamdulillah selepas bersalin anak perempuanku yang pertama (3 orang hero dah) aku terus berpantang dengan makan Herba Maharani dan pakai Premium Beautiful ni.

Mula-mula aku pun macam korang jugak. Rasa tak confident nak pakai... Dah set kat kepala tuu payah nak pakai... susahlah... lambatlah.. ketatlaa.. Tapi apabila aku mendapat ilmu cara pemakaian PB dan kebaikan memakai PB ini memang sangat luar biasa.... Aku terus amalkan pemakaian PB dengan konsisten.. Alhamdulillah... aku mendapat banyak kebaikannya... Walaupun tubuh aku ni tak mengecil lagi tapi aku rasa bertenaga... sihat... segar...cergas... aktif... dan yang pastinya tak dingin2....hehehe Orang yang dah kahwin mesti tau laa kan... Alhamdulillah aku tak pernah merasa tak ada mood ke... korang pernah? huhuhu

Sebenarnya aku nak bagitau kalau korang ada PB ni teruskan lah memakainya... memang banyak kebaikan yang kita perolehi untuk badan kita... terutama sekarang ni .... macam2 penyakit yang melanda... Bukan aku kata pakai PB tak der penyakit... Tapi seingat aku laa.. pemakaian PB ni memang membongkar tahap kesihatan kita... contoh yg ada cyst... canser... asma...migrain...angin...dll... memang dia bongkarkan penyakit kita tuu... Dah ramai testimoni pun...

Ok..kalau kengkawan yang masih tak percaya...tertanya2...was2... ragu2 nak pakai ke tidak PB ni... Baik korang pakai cepat2... Tambahan yang anak2 dara ni... eloklah korang jaga tubuh badan korang tuu... Cam aku ni dah anak 4 orang baru merasa pakai PB ni... Kalau korang kata PB ni mahal... of course laa mahal sebab teknologi n fabrik kain yang digunakan bukan sebarangan... Tapi sangat berbaloi untuk kita...

Sebagai wanita aku rasa tak lengkap laa tak pakai pakaian dalam Premium Beautiful ni.... Tmmbahan dah kahwin apa lagi... Erm.. aku nak betulkan mind set korang yee... PB ni bukan baju untuk kurus tau... sebab ada yang ingat depa kurus takde saiz nak pakai PB... buat apa nak pakai PB.. erm.. silap tuu kengkawan...PB ni direka khas untuk membentuk semula tubuh badan kita mengikut body masing2 laa.. upgrate la kiranya... Yang kurus melidi dia bagi shape lagi... yg leper jadi montok...yg tak ada jadi ada.. dll lagi lah... yang badan besar pun ada saiz apa... Jangan ingat yg besar tak cantik...yang kurus tuu cantik.. Tak semestinya begitu.. setuju tak?? kang ada yang marah kat aku plak...

Takde laa.. maksud aku yang besar pun tetap ada shape dia jugak sebenarnya... Erm.. PB ni sebenarnya 70% adalah untuk kesihatan kita dan 30% untuk selebihnya.... Tapi biasalah bila badan kita sihat... kecantikan tuu dengan sendirinya lahir..tul tak? cuba badan korang sakit... yang cantik pun jadi masam...kusut masai...pucat lesi...dll lagi... so... tak betul aku cakap?? huhuhu



Sebenarnya apa yang aku bagitau ni adalah dari pengalaman sendiri tau... Tiada kena mengena atau nak sindir sesape pulak.. Aku hanya berkongsi apa yang aku rasai selepas setahun memakai PB ni... Yang paling aku suka sekali apabila ........ heheheh  kang ada pulak yang marah sebab aku citer 18sx.. bukan aku nak citer cara ke apa... cuma pada aku tak gunalah kita berkahwin kalau kita sendiri tak merasai kenikmatan hidup berumahtangga ni...betul tak?? tak guna jugak beranak ramai2 tapi tak ada feeling buat anak... senang cite gitulaa.... Macam lucah ke aku cakap ni...tak kan... semua dah mak2 orang pun...yang bujang pun tak lama gi nak kahwin gak...

Satgi ada pulak yang tanya...habis sebelum pakai PB tak nikmat ke?? hehehe.. soalan cepu gangsa tuu.. Takde pulak tak nikmat... cuma aku kata... bertambah lipat kali ganda... itu yang aku kata amat rugi kalau wanita tidak memakai PB ni....

Oklah kengkawan... aku bukan nak ngempen yang bukan2... tapi seperti aku bagitau tadi... perkongsian atas pengalaman yang baru setahun jagung ni.. Kalau dah 10 tahun memakainya... fuuyooo... tabik spring laa...
So... kalau2 ada kengkawan yang teringin nak pakai PB.. nak tau pasal PB.. nak try ke...nak beli ke..nak tau harga PB.. nak bayar camne... nak jual PB ke... dan seangkatan dengannya mengenai PB boleh hubungi aku direct line atau inbox je aku kat FB tuu.. Yang mana aku tau aku leh kongsi2kan.. Yg mana aku tak tau lagi.. aku belajar dan berguru lagi pada otai2 PB kita ni... tul tak??

Yang suami2 pun boleh gunakan PB ni tau.. tapi cuma guna bengkung dia je laa... kalau guna 1 set jadi lain pulak kang.. huhuhu... Bagus untuk kesihatan pinggang... kena jaga tu tau... Nak ukur camne saiz PB senang je... Ada 4 tempat kena ukur...dalam CM... Pastu kita taulah saiz kita berapa... PB ni bukan macam kat kedai tau.. saiz 36A ke 38B ke.. pastu kalau saiz L,M,XL... PB ni mengikut tubuh badan masing2... so, tak samalah saiz antara satu sama lain. Setengah orang kecik atas besar bawah... setengah orang besar atas kecik bawah..dan macam2 lagi laa... tubuh badan kita ni terutama wanita ni memang unik dan menarik.. setuju?? :)


opss... seksi skit... hehehe

CARA PAKAI PB NTI AKU BAGITAU LAIN ENTRY K...

OKLAH... JUMPA LAGI LAIN ENTRY...
call saya
 012-2309848
Maslinda


No comments:

Post a Comment