Followers

Wednesday, October 5, 2011

Pilihan ditangan kita

Salam u all...


Aku nak sambung sikit la pasal entry sebelum ni. Aku ada bagitau pasal Kempen Anticanser kan. Memandangkan ni bulan Oktober...so, aku nak kempen pasal anticanser je kat entry kali ni.



Seperti yang aku bagitau sebelum ni.. Aku nak berkongsi dengan kengkawan semua dan sape2 pun anda yang terbaca entry ni ke... leh la sampai2kan pada kaum2 wanita diluar sana...memanglah aku jual bra ni.. tapi first niat aku ni nak sebarkan kepada anda semua betapa penyakit yang amat digeruni kaum wanita adalah breast canser... betul tak? setuju? Sape setuju buat tangan cam Usop Wilcha... hehehehe

Sebenarnya ramai orang tau penyakit canser ni bahaya.... menakutkan... dan lain-lain sengkatan dengannya. Tetapi tidak ramai yang tau sebenarnya penyakit canser ni membunuh sel dalam badan kita secara diam dan senyap tanpa kita sedari pun. Tau-tau dah stage 3...4... erm.. memang nak kesan awal2 canser aku difahamkan agak payah terutama canser payudara...Melalui maklumat penyakit canser payudara ni macam-macam jenis. Ada yang berakar tak berakar dan macam2 gi.

Aku bukanla nak citer pasal canser secara detail.. kang lebih dari doktor pulak.. dah la doktor tak bertauliah..satgi aku kena saman pulak...hehehe... Cuma aku nak berkongsi maklumat dan pengalaman yang aku ada pada korang semua. Sebab penyakit canser ni memang dekat dihatiku... Walaupun dekat dihati tapi minta dijauhkan la dari penyakit ni... Arwah bondaku yang tersayang pun mengidap penyakit canser. Meninggal dunia ketika umur 45 tahun penyakit canser serviks.. atau lebih dikenali barah pangkal rahim. Aku nak bagitau kat korang semua... Bila dah diconfirmkan canser... memang pelbagai cara...usaha..ubat.. dilakukan bagi mengubati penyakit ini. Aku ingat lagi abah sanggup membeli mesin elektrolit cam Al-Jabar tuuu.. mesin jalankan darah... Masa tuu harga RM15 ribu... Memang apa je orang bagitau leh ubat... sanggup bergolok bergadai untuk mendapatkan bagi mengubati penyakit canser ni.

Sebenarnya aku tak nak citer pasal kesakitan yang dialami penyakit canser ni.. walaupun aku tak merasainya tapi aku menjaga arwah bonda hingga hujung nyawanya. Bukan nak kata aku ni anak solehah... tapi arap2 solehah laa...:) tapi aku nak kata keperitan menanggung kesakitan itu tak dapat digambarkan laa.. Memanglah... kesakitan itu menghapuskan dosa2 kecil kita...Tapi selagi bernyawa takkan kita nak membiarkan diri kita dengan penyakit canser ni.. Takkan kita taknak melindungi dan mencegah sel canser ni bersarang di tubuh badan kita. Sape yang nak rasa sakit canser? angkat tangan? Tentu tak mahukan...

So... mau cegah atau nak diam diri je.. pilihan di tangan kita sebenarnya. Dulu aku pun buta pasal penyakit ni. Tapi bila arwah mak mengidap canser.. aku terus jadi celik mata n celik hati. Memanglah semua orang akan mati... sape pulak kata tak kena penyakit canser tak mati... adui..

Cuma selagi bernafas di muka bumi ini... biarlah kita sihat hingga hujung nyawa... kesihatan itu adalah satu kenikmatan pada diri aku. Sebab apa2 kita nak buat beribadah...beriadah...bersukan...ber...ber.. macam2 lagi tuu semua perlukan kesihatan yang baik.. Kalau dak mesti kita rasa tak selesa kan.. tul tak? contoh kena selsema pun habis semua tak selesa nak buat... setuju tak???

Aku bukan apa... tengok masyarakat kita ni... kalau telefon...barang2 lain beribu raban jugak depa membelinya... tak kisah pun duit dikeluarkan. Sanggup pinjam sana sini gak untuk dapatkan idaman hati.. Tapi bila cerita pasal untuk diri sendiri.. lindungi diri sendiri.. nak sihat ... nak cantik aset depa ni... kata mahal pulak aek.. RM480 tak mampu.. tapi I-pad ... Galaxy... Blackbery tukar ganti aku tengok... huhuhu tapi taklah semua orang... hehehe.. satgi ada pulak yg tak nak tegur aku pulak dok kata aku kuatnya ngepen..

Aku lawak2 jugak ni.. tapi sungguh aku bagitau korang.. jagalah... peliharalah aset korang tuuu...yang en suami2 tuuu tolong jaga dengan tolong beli untuk isteri tuu... jangan beli yang rm10 dapat 3 helai..heheh.. korang ibarat gini laa... hp harga rm50 dengan hp harga rm1500. mana cantik? mana menarik? mana canggih? dah tentulah yg ribu riban ni kan.... gambor pun cantik... Jadi itulah umpamanya... nak cantik menarik tertarik aset kita tuu peliharalah... jgn tangkap muat je..  Sebab Short bra yang aku jual ni bukan main tangkap pakai je.. kena ukur aset korang tu bape cm... pastu baru dapatkan saiz... So, memang gerenti selesa dipakai...

Kang aku nak citer lebih2 pakai keistimewaan short bra ni korang kata kuat lak nak ngenpen.. tapi kalau tak citer korang tak tau pulak.. sebab korang tak pakai gi kan... Oklah.. ada 5 kebaikan yang korang dapat dengan shortbra ni......



1. Anti Canser... Bukan aku kata korang pakai bra ni tak kena canser... cuma disebabkan bra ni guna teknolgi FIR jadi dia dapat mencegah sel canser dari berumah atau bertandang ke aset kita tuu.. Kalau nak jadi canser tuu biasanya pemakai akan merasa tak selesa atau sakit laa bila pakai....dah tuu cepat2laa cek doktor... atleast leh kesan dari awal2 tuuu okla kan...

2. Breast Firmed ... Aset korang tuuu dibentuk jadi cantik ...molek...sedap la skit mata memandang.... especially che abang sayang... ( bagi yang kahwin je yee....hehehehhe) sebab ada cara pakainya supaya lemak2 korang tuu terletak ditempat sepatutnya..... nanti aku ajar aek... :)

3. Detoxification.... dengan guna short bra ni sedikit sebanyak boleh membuang toksin dalam badan
 korang tuu.. dia serap melalui baju tu laa.. sebab fabrik short bra ni bukan sembarangan fabrik yee....nak citer pasal kain dia lain entry laa k..:) pasal tuu basuh takleh jemur bawah mentari... kualiti fabrik n FIR tu kena jaga molek2 laa....

4. Milk enhancer .... menggalakkan dan membanyakkan air susu.. memang sesuai laa untuk ibu2 yang nak menyusukan anak hingga 2 tahun tuu.. aku sendiri dah alami... memang melimpah ruah susu untuk dekna sayangku... nak menyusu pun senang... buka cup dia ke bawah... so aset korang tuu terletak laa.. walaupun menyusu badan.. tak laa londeh semacam jee.....heheheh

5.Ez,safe,cheep...... Senang....selamat... murah...sape kata mahal? Angka memang la korang rasa mahal. Tapi berbaloi2 la dengan teknologi yang digunakan. Macam hp tadi laa. umpamanya yg murah leh call n msg je berbanding yang mahal tadi segala macam mak nenek leh buat kat hp tuu...
So... fikir2kanlah ye kengkawan...
Memanglah aku ni berniaga... tapi dalam blog aku ni... ikut suka aku laa nak taip apa kan...heheheh...sebab ni blog jejarikusayang...

Oklah... dah berjela dah aku ngempen ni... korang tak beli n pakai tak guna jugak...sebab tak dapat rasa cam orang2 yang dah pakai... tak percaya?? cubalah sendiri... gerenti puas hati....  
cam kempen undi laa... korang tak undi tak guna jugak pot pet pot pet... tul tak??? setuju?? heheheh

minta maaf laa yee kalau ada yg tak gemor entry aku kali ini.... Tapi itulah hakikatnya ...realitinya... kita kaum wanita kena laa protect aset kita tu sebaik yg mungkin.... Allah s.w.t dah bagi sebaik2 kejadian dah tuu pada wanita ni.. so, peliharalah ia dengan sebaik2 pakaian dalam jugak.... ;)
Jangan luar je gah...baju beratusan lip lap lip lap....
baju dalaman semurah yang ada... 5 hinggit... 10 hinggit..huhuhu
Tukarlah persepsi korang sebagaimana aku pun begitu juga dahulu....

Okaylah ye... sape2 yang dah mula sedar tuu... cepat2 call or msg aku ye.. 012-2309848 (maslinda) or buat temujanji dengan aku pun boleh... jangan malu2 pulak bagi kaum2 suami tuu....
sape2 tak sedar lagi tuuu.... nak buat camne... aset tuu korang punya... suka hati korangla nak jaga camne... aku ni sampaikan apa yg ada je...kongsi2kan yang baik2 jee....
jgn sampai cik abang sayang korang komplen barulah nak cari sana sini....

So.. jumpa di lain entry gi yee...
terima kasih yang sudi baca sampai habis...heheheh

No comments:

Post a Comment