Followers

Friday, October 7, 2011

MFA punya Cerita daa

salam buat teman-teman...




Malam ni rasa sunyi pulak. Sebab 3 orang MFA takada kat rumah ni...
My hubby Mr MFA n 2 orang MFA aku (Fauzan n Fahim) tidur kat sekolah. Ada champing katanya. Erm.. fauzan n fahim dah seminggu dok sebut2 nak ikut abah gi champing... balik sekolah je itu disebutnya.

 Akhirnya berjaya jugak mereka dibawa oleh Mr MFA ke SKLB. Aku tak taulah apa citer mereka berdua kat sana. Ok ke tak ok ke. Abahnya dah pesan..."Kalau tak dengar kata abah... buat nakal terlampau... abah memang tak bawak dah bila2..." Fahim n Fauzan jawab ok je.. ok depa berdua setara mana tak taulah.... Ummi no komenla abah yee.. arap2 oklah...
 
Tinggal Fadhil n Farhana kat rumah ni. Mujur ada moksu chah... kalau dak ummi garenti balik sg behrang.. ataupun mesti gi rumah achik midah...hehehe mana pernah gi tinggal sorang kat rumah ni ngan anak2...tak taulah aku ni... nampak je berani tapi penakut jugak...:) Selalu aku yang tinggalkan Mr MFA n anak2 gi kursus. Mr MFA memang jarang2 gi kursus or kena gi bermalam ni... selagi boleh elak tuu dielaknya laa...hehehe dia dah tau isterinya penakut...huhuhu

Aku ni ada satu penyakit gak... aku sokmo terperanjat... Mr MFA memang tau laa camne kalau aku terkejut... dia sokmo terkena. Walhal dia takde niat nak terperanjatkan aku... Kadang2 aku dalam bilik...dia dari tingkat bawah naik atas... aku boleh terperanjat cam nampak hantu pencuri...hahahah..banyak kali dah jadi sampai Mr MFA kalau nampak aku tengah buat keja dalam bilik aku tak perasan kat dia mesti dia bagi salam ke bagi aku perasan... kalau dak nanti aku terkejut... dah terkejut aku marah kat dia...hahahhahah... lawak tul...

Tapi Mr MFA ni memang sporting n kira boleh harap gak laaa....hahahaha puji nampak... erm.. yela kan.. sape gi nak puji... kalau tak isteri tersayang ni... kui kui kui...
Mr MFA ni rajin gak layan anak2 dia... basuh berak...mandi.. bagi makan... semua dia buat dah... satu je dia tak buat... tak mengandung n beranak jee...heheheh
tapi yang aku perasan... tiap kali aku nak mengandung... Mr MFA mesti demam.. sampai mc.. erm... berkalih kat dia rupanya.... Aku lak sebanyak 4 kali mengandung n bersalin ni... alhamdulillah... syukur sangat2... tak mabuk... tak alahan... aku tak tau rasa camne morning sickness... muntah2... seingat aku kalau mengandung tuu.. adala sekali dua aku termuntah.... tuu pun masa anak pertama jeee... yang lain2 tau2 perut besar... tau2 dah nak bersalin.. tau2 kuarlaa MFA dah 4 orang ni...

Erm.. sebenarnya nama MFA tuu my hubby laa buat gelaran sendiri.. nama dia pun.. pastu bila lahir anak yang pertama... Mr MFA nak letak Fauzan (kejayaan) aku pulak nak letak Aiman (yang bertuah) campur semua jadilah Muhammad Fauzan Aiman......dah 6 tahun dah fauzan ni... dia gelar kat diri dia ojan... fauzan ni dah pra sekolah kat sekolah Mr MFA... tapi masalah skrang ni dia tak fokus dalam study.... tengah insentif ngajar dia bagi kenal huruf...fauzan ni memang kreatif dalam bab2 reka cipta ni....bagi barang terpakai kat dia... habis direkanya jadi kapal laa....pancing laa.. penukul laa... segala macam benda laa...
ummi doakan untuk fauzan yee....

anak kedua pulak tuu Muhammad Fahim Aiman... sebenarnya umur fahim tak cukup lagi 5 tahun... 26 disember ni baru 5 tahun.. tapi dia dah gi pra sama ngan abangnya. aku n suami malas nak cari2 transit kat taska..lagipun ada kawan la mereka berdua tuu.. Itupun rezeki jugak sebab masih ada kosong di pra di sekolah Lembah Beringin tuu... Erm... Fahim ni hobinya bertanya...heheheh...janganlah ada yang buat perkara yang boleh menimbulkan pertanyaannya.. pasti dia akan bertanya...'kenapa....bla..bla..bla...''' so.. sila jawab yee... memandangkan usia dia tak cukup lagi 5 tahun so dia ni ada kalanya meragam skit laa. Tapi cepat faham bila diajar... erm.. sekarang ni dia pulak jadi cikgu kat fauzan... huhuhu

apa pun.... semoga Fauzan n fahim akan rajin belajar... n pas belajar leh buat business ngan ummi ye... memang aku niat nak didik anak-anakku untuk berniaga... nak jadi al-hafiz ke cikgu ke ustaz ke tapi  mesti berniaga tau.. kena mantapkan ekonomi ummat Islam... cam orang cina tu laa.. kecik2 dah diajar suka berniaga... sebab tuu depa kuat berniaga.. tapi kita ni kecik2 lagi diajar suh keja gomen.... huhuhuuhhu

Moga Impian dan harapan menjadi realiti...
kena usaha dari sekarang...
1 love u all MFA ...

jumpa lagi lain entry...
selamat malam semua...






No comments:

Post a Comment