Followers

Sunday, October 2, 2011

Jom Tukar Bra

Canser @ Barah

Salam buat semua...
Hari ini telah masuk bulan Oktober 2011... Cepat betul masa berlalu meninggalkan kita semua. Semalam Mr MFA ada seminar di Darul Quran KKB. Jadi dikesempatan itu aku dan anak2 semua balik ke sg behrang. Kami semua lepak di rumah opah je sebab tiada orang di rumah 'atok aji' panggilan untuk abahku.

Lewat petang aku ke rumah opah uchu sambil nak jumpa sahabat aku "Rohayu Ahmad" untuk tempah kain yang dah lama aku beli untuk jahit buat tudung. Mula2 ayu takde kat rumah... dah rezeki nak jumpa dapat jugak berjumpa. Sambil berjumpa tuuu.. ayu bertanya kat aku pasal sahabat kami 'Noormasayu Anuar'. Sebenarnya aku baru jugak dapat jumpa ayu noormas panggilan aku pada beliau sebab aku ada 2 orang kawan bernama ayu masa zaman sekolah rendah dulu. Rohayu tanya sama ada aku tau atau tidak pasal anyu noormas tentang penyakit beliau. Aku ada dengar2 tapi kurang pasti apa masalah beliau. Tanpa berfikir panjang aku terus mengajak rohayu untuk pergi ke rumah noormasayu untuk menziarahi beliau. Rasa baik dengar dari mulut tuan punya badan sendiri. Selepas solat asar kami pun pergi ke rumah ayu noormas. Masa tu ayu noormas tak balik lagi dari rumah dia di bukit beruntung. Kami berdua pun tunggu je ayu kat rumah mak ayah dia. Mak ayah dia memang kami kenal pun. Yelah kami berkawan bukan sehari dua. dah berpuluh tahun. sejak zaman tadika...sekolah rendah lagi;. Cuma dah beranak pinak nii jarang bertemu jee...

dalam kul 7 malam ayu normas sampai kat rumah dia. Sempatlah aku dan rohayu bersalam n berpelukan dengan ayu noormas.. (itu memang panggilan bila ada 2 orang ayu serentak.. sebab nak membezakan rohayu n noormasayu) Masa tuu rasa sebak pun ada... tapi semua buat sardin je.. tambahan pula tak nak bagi mood sedih pada ayu noormas...

Mesti kengkawan or sape2 yang terbaca entry ni tertanya-tanya apa penyakit sahabat aku ni kan.. Sebenarnya bak kata ayu noormas... kalau korang terkejut mendengar berita penyakit beliau... Beliau apatah lagi tergamam bila mendapat tau penyakit beliau apabila diberitahu oleh doktor. Rasa tak silap aku ayu cakap dia dapat tau dia mempunyai penyakit canser atau barah payudara ni baru jee... dan apabila di buat ujian doktor mengesahkan canser beliau dah berada di stage 3... memang terkejut sangat2....

Aku tau.. bukan aku sorang yang terkejut... ayu tuan punya badan.. seluruh keluarga beliau pun terkejut. Namun aku dapat rasakan ayu begitu kuat n tabah menerima ketentuan Ilahi ini. Masih mampu tersenyum n bergelak ketawa semasa berkongsi cerita beliau dengan aku n rohayu. Sebenarnya banyak yang kami ingin bualkan tapi keadaan masa tu tak mengizinkan.. Kebetulan pula di rumah nenek ayu ada kenduri doa selamat untuk beliau. Bukan kami tak nak tunggu tapi sebab kami berdua memang tak plan dan dok tinggalkan anak2 kat rumah dengan suami... so. kami terpaksa pendekkan perbualan dan apa yang dapat aku bagitau supaya ayu kuat semangat. Sebenarnya aku memang dapat rasai bagaimana pengidap penyakit canser untuk melawan sakitnya sebab arwah mak dulu pun canser serviks jugak.

Kepada sahabatku Noormasayu Anuar... kalau2 ko terbaca entry aku ni... moga ko kuat semangat... terus lawan... kekal ceria...n moga ko akan sembuh dari penyakit tersebut... amin....

Kepada teman-teman yang mengenali ayu moga kalian dapat mendoakan kesejahteraan ayu n sape2 ada masa gi lawat ayu yee.. supaya ayu kekal ceria dalam melawan penyakit ini.

Okay... itu satu bab citer pasal kawan aku tuuh.. ni satu bab lain.. dah alang2 aku citer pasal cancer ni... tuu laa aku nak war2 kan pada kengkawan n semualah yang terbaca entry aku pada kali ini... tentang produk yang memang sekarang ni aku tengah ngempen laa.. Tapi kebetulan je pulak ni.. aku n rakan kongsi perniagaan aku memang sedang bekerjasama dalam kempen anticanser ni.. kami buat di pasaraya2 dan tempat2 yang ramai orang laa.. firstly nak bagi kesedaran pada orang ramai terutama wanita cam aku ni tentang pentingnya kita mencegah diri kita dari penyakit canser yang amat digeruni oleh wanita ni.. terutama canser payudara ni...

Apa kaitan yang aku nak bagitau ni adalah... sekarang ni aku tengah promosi besar2an produk Shor Bra yang menggunakan teknologi FIR untuk mencegah dari canser bertandang kepada diri kita. Ini adalah salah satu cara untuk kita mencegah... Biarlah kita berhabis wang sedikit demi masa depan dan seumur hidup kita untuk mendapat kesihatan yang baik. Bagi yang nak tau lebih lanjut lagi tentang Beautiful Short Bra ni boleh roger2 or sms aku yee... harganya takla mahal... mampu milik laa.. sebab aku tengok korang semua boleh beli hp ribu riban jugak... ni baru RM480 je..yang saiz normal laa.. yg extra skit tambah skit laa...saiz semua kena ukur dulu ikut dada masing2.. Jadi bila korang semua pakai memang selesa betul2 laa... pada kengkawan yang lelaki tambahan suami2 mithali nih.. eloklah korang belikan sehelai atau 2..3...4.. helai... untuk isteri korang ye... Jangan kedekut n berkira tentang kesihatan kita ni... sebab kalau dah sakit... korang kena sediakan puluhan ribu riban lagi untuk merawat.. Kalau tak percaya cakap aku.. cuba tanya ayu noormas.. bape puluhan ribu nak kena sediakan untuk bayaran kimo n radioterapi tuuu...

Sebelum ni aku malu2 gi nak citer kat blog aku ni pasal biz.. Tapi memandangkan keadaan masa kini aku jadi terpanggil pulak sambil berniaga jugak sambil aku nak bagi kesedaran pada kita semua utamakan kesihatan kita... cegah sebelum terkena... Aku rasa ayu noormas mesti setuju kan.. so pada kengkawan aku yang masih belum menukar pakaian dalam mereka cepat2lah tukar... nak guna 1 set premium beautiful pun bagus sangat2.... tapi nak try beautiful short bra dulu pun ok.. Boleh tak kalau aku bagitau kaum wanita ni dah jadi wajib pakai n tukar pakaian dalam mereka. Sape2 je yang nak tau lebih lanjut pasal pakaian dalam wanita ni boleh roger2 aku or sms aku or pm aku kat inbox yee...
ni no aku sape2 yang tak tau lagi .. maslinda - 012-2309848
jejarikusayang tuu nick name aku masa kat Kolej Islam Melaka... hehehehe

Berubahlah kengkawan semua... bukan suruh ubah apa pun.. ubah minda kita supaya pentingkan kesihatan.. cegah dulu sebelum terkena... jangan berkira dengan diri sendiri... sebab kalau dah sakit takde orang lain boleh tolong cover kan... memang diri kita sendiri yang tanggungnya... Kalau beli HP ..Ipad...Galaxy.. orang lain leh jugak tumpang2 tengok...pinjam2... Tapi beli pakaian dalam ni untuk diri anda sendiri.. Sayangilah payudara anda supaya sihat n selamat digunakan... macam iklan apa pulak yee...hehehe...
sorry2 yee... aku bukan nak melalut tapi niat aku memang nak kongsi yang baik je kat korang semua.. Kalau ada yang rasa aku ni nak ngempen tuu.. memanglah aku nak ngempen pun... tapi bukan nak amik kesempatan.. cuma kebetulan aku tengah ngempen pasal anticanser ni..... sape2 yang berminat boleh roger... sape2 tak minat atleast korang amik taulah ye... Sape2 yang tak ada masa nak call aku boleh sms n buat temujanji ngan aku ye.. aku leh gi kat tempat korang...leh jugak cuba untuk set percubaan.

Okay... apapun.. terima kasih laa kearna sudi baca entry aku ni... cepat...cepat... berubahlah sebelum terlambat... taknak Triump.... gantikan dengan beautiful short bra k...

 Kat bawah ni aku tunjuk gambar shor bra yang aku bagitau tuu yee.. nak real korang kena dapatkan sehelai untuk diri sendiri. Sape2 yang ada duit lebih lagi bagus hadiahkan dekat isteri,ibu,ibu mertua, kakak, adik, anak, makwe, tunang, kawan or sape2 je yang korang sayang ye.. Nak tau lagi lebih lanjut pasal FIR ni korang boleh tengok kat internet atau jom ikut aku gi JOM CHANTIQUES STUDIO kat Bandar Baru Bangi.. kat sini korang dapat dari A-Z... luar dan dalam ye... ;)



Inilah Beautiful Shor Bra yang memang selesa dipakai oleh tiap wanita. Jom tukar bra!!!
 


Inilah kempen yang sedang aku buat bersama2 team JC bersempena bulan Oktober ini. Cepat2 contact 012-2309848

kepada kengkawan yang menyusu memang bagus.. sebab membanyakkan air susu korang..aku dah merasainya sendiri.. korang cubalah sendiri..... Jom Tukar bra !!



 Premium Beautiful ni memang bagus sangat... korset superbrand di Malaysia. Kalau korang yang dah ada teruskan pakai.. sape2 tak pakai lagi atau ada masalah cara pakai..saiz tak betul boleh roger2 aku yee.. Sape2 yang berminat nak mendapatkan satu set juga boleh roger2 aku yee... Ada apa2 masalah ke nak tanya pun boleh roger aku ye.. Kalau malas roger send je msg kat aku ye...





terima kasih semua...
Jom Tukar Bra kita... Dail or sms maslinda amiruddin 012-2309848
Jumpa lagi di lain entry....

No comments:

Post a Comment