Followers

Monday, March 7, 2011

FB bagus gak yee

 Dengan adanya teknologi terkini ni... dan rangkaian laman sosial FB ni rupa-rupanya ada baiknya juga.. yelah yang baik jelah kita ambil. yang tak baik tuu takyahlah ikut kan..

Sebenarnya aku nak bagitau yang baiknya aku dapat jumpa ramai kawan-kawan lama terutama kawan masa di sekolah menengah.. kawan sekampung... kawan satu kolej dulu..kawan tempat kerja lama... itu yang aku teruja sangat...

sebut pasal jumpa kawan sekolej dulu.. teringat pulak aku zaman masa bergelar student dulu... erm.. zaman dok di melaka. dari alor gajah ke kuala sungai baru.. zaman dok hostel ke rumah sewa.. arghhh... masih segar dalam ingatan aku semua kenangan bersama teman-teman seperjuanganku...... rindunya pada teman-teman semua...

Paling tak boleh aku lupakan kenangan sewaktu tinggal di hostel kuala sungai baru. Masa tu Kolej baru aje berpindah. Kata orang tempat baru ni macam-macam hal la.. erm.. nak dijadikan ceritanya.. masa tu aku semester 3.. waktu tu aku tinggal di hostel lagi.. dan masa tu jugak aku menyandang jawatan sebagai ketua biro displin... hahahahaha...

Dengar displin jer mesti orang ingat aku.. memang aku macam garang... memang garang pun... tapi bertempat gak laa... tapi kalau kengkawan yang kenal dengan aku taulah karektor aku macam mana. Dengan adik-adik junior aku terpaksalah tegas skit. Kalau tidak susah gak nak kontrol dah ramai2 ni. Ingat lagi masa time minggu taaruf.. atau dipanggil orientasi...hehehe

Sudah pastilah aku orang yang susah nak gelak masa tuu... heheh sampai adik junior sebilik ngan aku masa tu jua ngan ayu takut nak tegur aku...hehehe tapi bila dah kenal aku.. amboi2 kemain lagi depa berdua ni... memang gila2 dibuatnya...

Tragedi yang tak boleh aku lupakan adalah waktu kes kecurian dalam asrama dan ada junior kena rasuk...arghhh... nenek...nenek  suaramu masih segar dalam ingatanku... waktu itu memang terpaksalah tunjuk berani dan perlu bertanggungjawab dengan adik-adik dan penghuni di asrama.. memang seram sejuk jugak bulu roma dibuatnya. hehehe teringat aku... kinah...yan.. ke hostel seberang.. sambil berjalan tegak bulu romaku...tapi buat2 bodo jee...heheh memang suara adik juniorku berubah jadi nenek kebayan... memang menggerunkan... tapi aku tepis jua dengan sedaya upaya.. masa pegang dia memang kuat tolakannya. Rasa sakit2 jugak laa tangan dengan bahu aku dibuatnya. Akhirnya alhamdullillah selamat jua...

Argghhh... banyak sungguh kenangan di Kolej Islam Melaka.. dan sekarang dah dikenali dengan nama yang lain. Bilalah agaknya dapat aku jejakkan kakiku semula ke kolej.... pasti sekarang sudah jauh berubah... begitu juga dengan teman-temanku semua. Ramai yang sudah berkahwin dan mempunyai keluarga masing-masing. Alangkah gembiranya dapat berjumpa semula...




1 comment:

  1. Iza dh cuba lupakan kenangan nenek tu..tp mmg xkan lupa smpy bbila..huhu

    ReplyDelete