Followers

Thursday, February 17, 2011

Farhana oooo Farhana

 Marissa Farhana Amni

Hari ini adalah penghulu segala hari...Hari Jumaat biasanya hari yang dinantikan oleh aku dan kengkawan waktu kerja kerana kalau yang kerja gomen hari ini adalah last day... Erm... sedar tak sedar dah 4 bulan aku bercuti dari kerja di pejabat. Memang tak terasa sebab masa berlalu dengan cepat sekali. Anakku Marissa Farhana Amni juga dah 4 bulan lebih. Bertuah Farhana sebab dia bersama umminya setiap detik dan ketika. Sememangnya sejak Farhana dalam kandungan lagi aku telah  berniat mahu memberikan susu ibu sepenuhnya kepadanya. Alhamdulillah dah 4 bulan lebih Farhana telah mendapat susu ibu sepenuhnya tanpa ada susu botol. Mudahan dapat setahun penuh pun ok....

Alhamdulillah sepanjang keluar bersama farhana dia seorang anak yang tak banyak ragam. Sejak lahir lagi mudah untuk diuruskan. Agaknya dia tau umminya keluar bekerja disamping dia disisi umminya. jadi dia tak banyak ragam la. Cuma kalau dia lapar dia tak leh tunggu2... Hehehe... ada jugak sekali dua aku terpaksa berhenti kereta di tepi jalan untuk menyusukan farhana. Selepas itu dia pasti terlena di car seatnya.
Rambut farhana sekarang ni tumbuh pacak di tengah-tengah.. Hehehe tak taulah nape leh jadi gitu. ada yang kata cukur bantal. ada pulak yang tanya.. "Nape tak cukur je? saja tinggal kat tengah-tengah tu ke?" alahai.. untuk pengetahuan semua... umur farhana seminggu abahnya dah ukur botak licin... tapi dah tumbuh macam tu aku nak buat camne... Ada doktor tuu cakap rambutnya unik... hehehe

Farhana....ooo Farhana... macam lagu tuu.... sesuai dengan maknanya girang gembira... sememangnya kelahiran farhana dinantikan oleh aku...suami dan 3 orang heroku... Aku memang tak sangka baby girl yang akan keluar... tak tanya doktor pun bila scan...

Disebabkan nak sama ngan abang-abangnya.... MFA... aku dan suami dengan dibantu maksunya memilih nama yang sesuai di dalam buku.... jadilah namanya
Marissa Farhana Amni
Mudahan anakku akan menjadi seorang yang sopan santun (Marissa) ketenangan (Amni) dan membawa kegembiran kepada orang lain... sesuai dengan namanya...

Lepas abah balik solat Jumaat ni ummi ngan farhana nak keluar...  
abah jaga abglong...abgngah ngan abgchik yee....
ok jangan nakal-nakal...
Love u all so much....

3 comments:

  1. ooo..umi ngan ank dara nk berjalan ke mana la tu agak nyer yer..

    ReplyDelete
  2. wah ummi dia dah ada member nak pi shopping lah lepas ni.aku sokong betul ko amalkan penyusuan badan.dulu aku pun dah niat nak menyusukan nur umairah tp tak der rezeki lah.sedih sangat.

    ReplyDelete
  3. ina : gi keluar jalan-jalan

    Ayu : tak per ayu... nanti anak akan datang yee.. ko bagi penyusuan eksklusif yee...

    ReplyDelete