Followers

Tuesday, June 28, 2011

Sahabatku Dapat anak kembar

Petang tadi one the way aku balik ke rumahku dalam kesibukan jalan raya yang sesak.... aku menerima satu berita khabar gembira dari sahabat baikku. Anak-anakku memanggilnya dengan panggilan 'mama aziah'. Ermm... sejak dari bujang lagi sahabatku ini menggelar dirinya mama. Ekoran sahabat kami yang mula2 dapat anak iaitu "ibu intan dan ayah asrul'. Sebenarnya waktu di semjo tingkatan 4 dan 5 aku mempunyai group aku yang tersendiri. Hinggakan kami mempunyai nama kumpulan.. Hahahahah... Cikgu Fadzlinda jugak laa yang menggelar kami dengan group 'ALIA'.. iaitu singkatan nama kami berempat... "Aziah, Linda (aku), Intan dan Aton.. Rupa2nya nama 'ALIA' telah bersemadi dengan nama anak2 intan dan asrul.. semua anak perempuannya ada nama 'ALIA'. Itu memang hajat kami masa dulu2... Aku pun kononnya kalau dapat anak perempuan nak letak alia jugak... tapi tup tup Amni.... hehehe sorry ye... anak lain nti letak alia plak yee.. Dalam kami berempat yg pertama berkahwin adalah Intan... masa tu baru 22 tahun. Taklah muda sangat tapi masa tu aku tengah sambung belajar gak kat KIM.. Erm... jodoh Intan dah tertulis dengan asrul.. alhamdulillah... aku laa jadi posto or orang tengah mereka dulu masa cinta monyet kat sekolah... huhuhuhu  Tahniah.... walaupun umur mereka sebaya.. tapi asrul ni matang orangnya... dah 4 orang anak mereka ni...next time aku citer pasal mereka...

Orang yg kedua kahwin Mama Aziah laa... Umur 24 tahun dia kahwin... yg menjadi kenangan seumur hidup pastinya sebab aku jadi pengapit mama...heheheh... mula2 malu tapi ok jee... orang kata berkat gak jadi pengapit nih.. cepat bertemu jodoh... hehehe..  banyak citer gak mama nih... hehehe yg pasti jadi rahsia kami la yee.. syyyyhhhhh mama teringat tiba2 mama jadi ulat buku dulu.... tak semena2 ...hehehe
Jodoh mama ngan abg syam.. walaupun beza 11 tahun tapi abg syam tetap sporting bila kami berkumpul...

Orang ketiga berkahwin antara kami aku.. masa tu umur 25 tahun... bertemu jodoh ngan suami ku yg tersayang laa... dah tau kan sape suami aku...heheheh... MFA laa sape gi...Haaa... ramai yg tertanya-tanya katne aku bertemu  ngan suamiku ini... heheheh...rahsia laa.. tapi ramai yg tahu... Budak2 rumah aku di KIM pasti tau kan....banyak cerita jugak tuu.. tapi lain kali laa aku mengimbas kembali kenangan dolu2 tuuu.....

Aton atau kami panggil 'mummy' ni berkahwin umur 29 tahun... walaupun lewat skit dari kami bertiga tapi tak apa... Alhamdulillah dah 2 orang anaknya... laju jugak mummy nih... heheheh...  Mummy kahwin ngan faizal... anak2 kami panggil dia 'daddy' tapi anak dia sendiri tak lekat pulak panggil daddy.. huhuhu....Tapi sayangnya ibu n mummy tak der fb... jenuh dah aku suruh depa buat.. aku n mama aziah je ada... huhuhuuh

Rindu aku kat sahabat2 ku ini... Dah lama jugak kami tak pergi family day bersama2.. last ari tuu ke Bukit Fraser... Tu pun mama tak pergi masa tuu... Eliz n Haris yg pergi... Sebenarnya Eliz ni pun sahabat baik aku jugak... walaupun hanya sampai tingkatan 2 je.. masa tuu aku,intan,eliz masa form 1-2.. macam 3 dara pingitan gitu... mana2 pegi mesti ber3.. banyak kenangan kami... walaupun eliz pindah sekolah... lama kami terpisah... tapi akhirnya masa eliz nak kahwin dapat jugak dia jejak kasih aku n intan. alhamdulillah masa eliz kahwin aku n intan dapat gi n tido kat rumah dia... suka sangat eliz masa tuu....

Arggghhh... banyaknya kenangan waktu sekolah dan dolu2 punya citer... waktu malam2 gini memang kalau teringat memori dulu tersenyum sorang pun ada dibuatnya...  Apapun sebenarnya aku nak tumpang gembira dengan kelahiran kembar perempuan sahabatku Nooraziah Bt Mohd Rashid dengan abg syam... aku tak ingat nama penuh suami mama.. sorry ye papa...  Aku bila nak dapat kembar ni... hehehe suami aku baka dah kembar... dia kan kembar seiras dengan ayahteh... takder rezeki gi tuu kan.. takpee.. tunggu next anak pulak.. heheheh... bila tuuu??? tungguuuuu dekna pandai jalan laa yee....

Ok.. jumpa lagi lain citer... tak sabar nak tengok anak kembar mama n papa ni... tunggu ummi datang yee junior Aimi... sape lak nama kembar ni nanti...
sorryla ... takder gambar nak upload... .. lain kali aku upload yee...
good nite....


No comments:

Post a Comment